Categorii
100 Proiecte Verzi

#100deProiecteVerzi Adoptă un țăran

Vizionare plăcută!

100 Proiecte Verzi

Adoptă un țăran, parte din planul „100 Proiecte Verzi”

Clujenii ar putea să fie susţinuţi financiar să se „conecteze” cu oamenii din spatele produselor pe care le consumă? Aşa sună unul dintre proiectele din portofoliul candidatului PMP la Primăria Cluj-Napoca, Fiţiu Avram, care vine cu o propunere neobişnuită, Acesta doreşte adoptarea unei politici publice prin care locuitorii din Cluj-Napoca să fie susţinuţi să încheie un contract cu producătorii din mediul rural de la care se aprovizionează cu alimente de origine locală, şi chiar să creeze şi să menţină o legătură socială durabilă. Proiectul “adoptă un ţăran“ va
subvenţiona 10 000 de astfel de parteneriate încheiate la nivel local, anual, oferindu-le locuitorilor oraşului ocazia de a petrece timp în familia producătorilor din satul clujean de unde se aprovizionează cu produse locale, dar şi invers, producătorii de la sat vor putea să-şi petreacă
din când în când câte un weekend în Cluj-Napoca, în familia parteneră.
Această idee, afirmă cadidatul PMP, a venit din dorinţa de a induce sentimentul de responsabilitate socială, de a pune bazele unor legături dintre micii producători şi beneficiarii de la oraş, şi de a promova mâncarea sănătoasă şi autohtonă. O astfel de mişcare ar avea un impact cultural, economic şi social, şi ar conduce la o nouă perspectivă de colaborare în comunitate.
Candidatul PMP consideră că este relevant să se întemeieze conexiuni între familiile din mediul urban şi cele din mediul rural pentru a accelera procesul de dezvoltare al comunităţii şi a induce ideea de responsabilitate socială, dar şi pe plan economic, căci parteneriatele economice ar deveni mai personale şi ar lua o încărcătură culturală.
De pe urma unei astfel de iniţiative, clujenii ar avea multe de câştiat, fiind vizate în mod direct bunăstarea lor şi colaborările dintre aceştia. Nota de noutate pe care o aduce proiectul de faţă este faptul că, pe lângă beneficiile care apar ca urmare a încheierii unor contracte economice
între familiile din Cluj-Napoca şi cele de producători din satele învecinate, se susţine şi formarea conexiunilor sociale.